Az Apple megoldásánál jóval kedvezőbb, több platformon is elérhető modellt dolgozott ki a kiadók számára a Google.
Az elmúlt időben hatalmas port kavart az Apple alkalmazáson belüli előfizetési modelljének kikényszerítése, mely révén a digitális magazinok kiadói, illetve a streaming zenei szolgáltatók a bevételeik 30 százalékát lennének kénytelenek az Apple számára átadni. Számos kiadó, illetve az európai lapkiadók szövetsége is válaszlépéseket, illetve az iPad hanyagolását helyezte kilátásba, hiszen sok esetben nem is rendelkeznek akkora haszonkulccsal, mint amennyit az Apple szeretne zsebre tenni. A Google válaszlépése nem váratott sokat magára, hiszen One Pass néven szinte azonnal elérhetővé vált. Az online, webes szolgáltatás szinte bárhol, böngésző segítségével is elérhető, ráadásul a kiadók számára a nyomtatott példányok mellé ingyenes, vagy azok helyett kedvezményes árú digitális változatok kiadását is lehetővé teszi. A Google nyereségmegosztásos modellje szintén jóval kedvezőbbnek tűnik, hiszen az előfizetési díjak csupán tizedét szeretné zsebre tenni a keresőóriás. A Google nyílt platformja a kiadók számára lényegesen vonzóbb ajánlatnak tűnik, mely az Android alapú internettáblák térnyerésével natív kliensként is egyre több hordozható eszköz számára lesz elérhető, de segítségével az iPad is megcélozható, hiszen a digitális magazinok elérése böngészőből is lehetséges.
Forrás: Mobilarena