2010. szeptember 20., hétfő

Petter Skillman innovatív MeeGo kezelőfelületet akar

Innovatív kezelőfelületet akar a MeeGo platform felhasználói élményéért és szolgáltatásaiért felelős új vezetője.

Peter Skillman, aki korábban a Palm Pré kezelőfelületét is készítette mostantól a Nokia csapatát erősíti, méghozzá a MeeGo platform felhasználói élményének és szolgáltatásainak felelőseként. A ZURB számára adott interjújában Skillman a mobiltelefóniában rejlő lehetőségekről és a piacon jelen lévő megoldások hibáiról beszélt, melyek ismeretében a jövőben sokkal innovatívabb készülékek születhetnek. A szakértő szerint a felhasználói élmény szempontjából az egyik legkönnyebben felfedezhető hiba, hogy a tartozékok és telefonok nem kommunikálnak egymással, mely révén már maga a párosítás művelete is bonyolult procedúra. Ennek analógiája sajnos a nagy cégeken belül is megfigyelhető, ahol az egy terméken dolgozó részegységek teljesen külön projektként tekintenek a munkára, vagyis nem kommunikálnak egymással és ez a végterméken is jól megfigyelhető. Skillman szerint a legtöbb modern okostelefonban túl sok felesleges hulladék terheli az operációs rendszert, melyre külön példaként az Android platform fölé telepített MOTOBLUR felületet hozta fel, ahol a laza integráció miatt a bővítmények nem mindenütt biztosítanak egyforma felhasználói élményt, ráadásul az erőforrásokat is terhelik. Manapság, amikor a telefonok szétszedése és a komponensek 3D letapogatása csupán néhány órát igényel, és a másolatok sorozatgyártása ezt követően két-három héttel már meg is kezdődhet a kiemelkedő hardveres specifikáció nem biztosít hosszútávú piaci előnyt.

Skillman szerint a legfontosabb az egyszerűség. A menürendszer legyen egyszerű és feladatközpontú, vagyis a gyakran használt funkciók elérése legyen rendkívül egyszerű és a hibás lépések javítása is legyen magától értetődő. Az alkalmazások esetén a legfontosabb, hogy a hasonló műveletek elvégzése mindenütt azonos legyen, mely a rendszer kezelése szempontjából kritikus fontosságú. Legalább ugyanilyen fontos az elvégzett műveletek megfelelő képi visszaigazolása, illetve a felület számos apró részletének összhangja, így például az is, hogy sehol se maradjon redundáns információ. A dizájnfelelős szerint a mobiltelefonok jelenlegi menürendszere nem igazodik az ember térbeli gondolkodásmódjához, hiszen ha valaki át akar menni a konyhából az ebédlőből akkor egyszerűen átsétál, ám a mobilok esetén mindig mindent a bejárati ajtótól kell kezdeni. Ilyen az iPhone is, ahol a menügomb mindig a bejárathoz visz ám ez közel sem annyira logikus, mint amennyire ez első ránézésre tűnik. A hosszútávú siker kulcsa az érzelmi kötődés, melyet a megfelelő marketing mellett a teljes kezelőfelület megjelenése és használhatóságának kényelme tud kiváltani, ám egyetlen apró hiba is könnyen romba dönthet mindent. A felhasználói élmény szempontjából minden az apró részletekben rejlik, ahol egyszerűen nem lehet hibázni.

Peter Skillman szerint egy termékhez vonzó hardver, nehezen lemásolható online szolgáltatások széles választéka, rendkívül gazdag felhasználói élmény és aktív fejlesztői közösség szükséges, mely nélkül csak pillanatnyi látszatsikereket lehet elérni. A világszínvonalú termékek sikeréhez a dizájn csak 5 százékban járul hozzá, a többi 95 százalékot a marketing, értékesítés, terjesztés és beszerzés jelenti.


Forrás: Mobilarena


Bookmark and Share

Petter Skillman innovatív MeeGo kezelőfelületet akar ~ Nokia 5230 Stuffs - Hírek Nokia, Samsung, Motorola... mobiltelefonokról
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites Még több

 
Powered by Blogger