2010. szeptember 16., csütörtök

A HTC cserben hagyhatja a Desire tulajdonosokat

A londoni HTC rendezvényen elhangzottak nem túl kecsegtetők a régebbi készülékek tulajdonosai számára.

Tegnap már publikáltunk egy rövid beszámolót a HTC londoni sajtóeseményéről, ahol a cég két új készülék mellett egy új navigációs megoldást is bemutatott, igaz, utóbbira közel sem fektetett akkora hangsúlyt, amekkorát véleményünk szerint kellett volna. A sajtótájékoztató után - helyi idő szerint negyed kettőkor - lehetőségünk nyílt személyesen is beszélni a vállalat egyik vezetőjével, a magyar, cseh és ukrán újságírókat egy apró szobába terelték, ahol az ezért a régióért, valamint Oroszországért felelős úriemberrel beszélgethettünk fél órát.


A gyors bemutatkozás után egyből magamhoz is ragadtam a szót és megkérdeztem, hogy miért nem érhető el a megújult (új funckiókat és a navigációs szoftvert is tartalmazó) Sense felület a régebbi készülékek tulajdonosai számára, tehát mondjuk a Desire-re, melyet nagyjából öt hónapja dobott piacra a tajvani vállalat, és amely a mai napig a cég csúcskészülékének számít. A válasz egyértelműen kitérő volt: a HTC most az új termékekre fókuszál, mint vezető cég, a legfontosabb számára az új technológiák implementálása, ezeket láthatjuk az új készülékekben. A kérdést a biztonság kedvéért megismételtem, igaz, kissé talán arrogánsabban, hiszen vázoltam azt, hogy az új készülékek nem a Desire utódjainak, hanem testvéreinek tekinthetők, ergo azok, akik nem vágynak nagy képátlóra (Desire HD) vagy QWERTY billentyűzetre (Desire Z), "kénytelenek lesznek" az eredeti modellt választani, mely hardverben egyébként majdnem teljesen megegyezik az egyik új készülékkel. A cég képviselője érezte a nyomást, de ennek ellenére sem kaptam választ, csupán a kérdésem végén szándékosan feltett részt ismételte meg ("nem azt mondjuk, hogy nem lesz frissítés, csak még nem gondolkodtunk rajta"). Mivel a jelenlévő újságírók között szép számban akadtak Desire tulajdonosok, a hangulat fokozódott, de a témát pár percre hanyagoltam, hogy mások elmehessenek a techikai irányokba is. A végén azért megkérdeztem azt, amit az MWC során tavaly és tavaly előtt is megkérdeztem, ahol Eric Lin válaszolt is: Mit ígér a felhasználóknak a HTC az elkövetkezendő fél évre? Merre haladnak majd a fejlesztések? A válasz lehangoló volt: ez a sajtótájékoztató az új készülékekről szól, nem a jövőről. Basszus, az új készülékekről mindent tudunk, ennek a beszélgetésnek az apropója pont az addicionális információk megszerzése lehetne; szívem szerint ezt válaszoltam volna, de az időnk lejárt, ezért nem tettem meg.





Este a HTC egyik képviselője egy vacsorára invitálta a kelet-európai újságírókat, ahova természetesen csatlakoztunk a magyar kollégákkal, hátha megtudunk valamit. Az este elején a szóban forgó HTC-munkatárs pont az asztal azon felére ült le, ahol mi is helyet foglaltunk, mint utólag kiderült, legnagyobb szerencsétlenségére, ugyanis atombombaként zúdultak felé a frissítéssel kapcsolatos kérdések. Mivel nem volt nyilatkozó pozícióban, ezért nem hivatalos válaszként, csak személyes véleményként mondta, hogy valószínűleg lesz frissítés (tehát Android 3.0) a Desire-re is, mivel a sajtó és a felhasználók részéről is hatalmas a nyomás rajtuk, más országokban kisebb tömeghisztériát váltottak ki a tegnap elhangzottak. Ennek megörülve jeleztem, hogy a frissítésekkel kapcsolatban véleményem szerint az egész üzletpolitikán változtatni kéne, hiszen a felhasználóknak egy-egy készülék vásárlásával nincs információjuk arról, hogy meddig kapnak támogatást hozzá. Itt gyenge példaként a Microsoft Windows operációs rendszer jött fel, "a 95-öt sem lehetett frissíteni 98-ra". Nem kellett válaszolnom, megtették helyettem: az egy különálló operációs rendszer, a HTC pedig hardvert és szoftvert is gyárt. Az sem feltétlenül gond, ha pénzért, de a frissítés lehetőségét meg kell teremteni, főleg, mert a hardverek ezt lehetővé teszik. Folyt még némi eszmecsere, papíron győztünk, a HTC munkatársát az asztal másik felén ülő újságírók elmarták (valószínűleg hasonló dolgokról beszélhettek), mi meg bár diadalittasan kellett volna, hogy hazafelé ballagjunk, azon tűnődtünk, hogy az a cég, amelyik egy éve még a felhasználói érdekel érvényesítésének zászlóshajója volt, hogyan változhatott meg annyira, hogy most efféle dolgokról kelljen beszélnünk velük. Nagyon reméljük, hogy a Desire frissítés lehetőségét pár napon belül bejelentik; ha nem teszik, komoly ellenállásba ütközhetnek a vásárlók oldaláról.



Forrás: Mobilarena

Bookmark and Share

A HTC cserben hagyhatja a Desire tulajdonosokat ~ Nokia 5230 Stuffs - Hírek Nokia, Samsung, Motorola... mobiltelefonokról
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites Még több

 
Powered by Blogger