Innovatív kezelőfelületet akar a MeeGo platform felhasználói élményéért és szolgáltatásaiért felelős új vezetője.
Peter Skillman, aki korábban a Palm Pré kezelőfelületét is készítette mostantól a Nokia csapatát erősíti, méghozzá a MeeGo platform felhasználói élményének és szolgáltatásainak felelőseként. A ZURB számára adott interjújában Skillman a mobiltelefóniában rejlő lehetőségekről és a piacon jelen lévő megoldások hibáiról beszélt, melyek ismeretében a jövőben sokkal innovatívabb készülékek születhetnek. A szakértő szerint a felhasználói élmény szempontjából az egyik legkönnyebben felfedezhető hiba, hogy a tartozékok és telefonok nem kommunikálnak egymással, mely révén már maga a párosítás művelete is bonyolult procedúra. Ennek analógiája sajnos a nagy cégeken belül is megfigyelhető, ahol az egy terméken dolgozó részegységek teljesen külön projektként tekintenek a munkára, vagyis nem kommunikálnak egymással és ez a végterméken is jól megfigyelhető. Skillman szerint a legtöbb modern okostelefonban túl sok felesleges hulladék terheli az operációs rendszert, melyre külön példaként az Android platform fölé telepített MOTOBLUR felületet hozta fel, ahol a laza integráció miatt a bővítmények nem mindenütt biztosítanak egyforma felhasználói élményt, ráadásul az erőforrásokat is terhelik. Manapság, amikor a telefonok szétszedése és a komponensek 3D letapogatása csupán néhány órát igényel, és a másolatok sorozatgyártása ezt követően két-három héttel már meg is kezdődhet a kiemelkedő hardveres specifikáció nem biztosít hosszútávú piaci előnyt.
Skillman szerint a legfontosabb az egyszerűség. A menürendszer legyen egyszerű és feladatközpontú, vagyis a gyakran használt funkciók elérése legyen rendkívül egyszerű és a hibás lépések javítása is legyen magától értetődő. Az alkalmazások esetén a legfontosabb, hogy a hasonló műveletek elvégzése mindenütt azonos legyen, mely a rendszer kezelése szempontjából kritikus fontosságú. Legalább ugyanilyen fontos az elvégzett műveletek megfelelő képi visszaigazolása, illetve a felület számos apró részletének összhangja, így például az is, hogy sehol se maradjon redundáns információ. A dizájnfelelős szerint a mobiltelefonok jelenlegi menürendszere nem igazodik az ember térbeli gondolkodásmódjához, hiszen ha valaki át akar menni a konyhából az ebédlőből akkor egyszerűen átsétál, ám a mobilok esetén mindig mindent a bejárati ajtótól kell kezdeni. Ilyen az iPhone is, ahol a menügomb mindig a bejárathoz visz ám ez közel sem annyira logikus, mint amennyire ez első ránézésre tűnik. A hosszútávú siker kulcsa az érzelmi kötődés, melyet a megfelelő marketing mellett a teljes kezelőfelület megjelenése és használhatóságának kényelme tud kiváltani, ám egyetlen apró hiba is könnyen romba dönthet mindent. A felhasználói élmény szempontjából minden az apró részletekben rejlik, ahol egyszerűen nem lehet hibázni.