A Nokia Markets vezetője szerint az elérhető navigációs megoldások és okostelefonok tovább segítik a cég bővülését.
Niklas Savander, a Nokia Markets ügyvezetője a Nokia World 2010 alkalmával tartott beszédében a cégről és a kiélezett piaci versenyről, valamint a konkurens gyártók megoldásairól is beszélt. A vezető állásfoglalása szerint nem lehet egyetlen készülékkel minden felhasználó igényét kielégíteni, mivel az komoly kompromisszumokhoz vezetne, ráadásul a fejlődő világ lehetőségein messze túlmutatna. Jelenleg körülbelül 1,3 milliárd Nokia mobiltelefon van használatban, melyhez napi egymillió feletti eladások tartoznak, melyből 260.000 okostelefon. A Google és Apple félrevezető eladásaira utalva a vezető kiemelte, hogy ezek a számok kizárólag telefonokra vonatkoznak és nem tartalmaznak internettábla, netbook és médialejátszó eladásokat.
Savander megerősítette, hogy cége komoly átalakuláson esik át, de nem azért, hogy a Google vagy az Apple stratégiájával azonosuljon, hiszen a Nokia egyediségét nem szeretnék feladni. A Nokia jelenleg a világ piacának valamennyi szegmensét lefedi, melyhez számos funkció és kialakítás terén is eltérő készülékre van szükség. Savander elismerte ugyan, hogy cége az elmúlt időszakban nem volt talán annyira versenyképes, mint amennyire lehetett volna, ám az új Symbian és MeeGo platform a felhasználók számára vonzóbb felületet, a fejlesztők számára pedig kényelmesebb programozói felületet kínál majd. Az első Symbian^3 alapú készülék, a Nokia N8 például 44 ország 100 szolgáltatójának hálózatán lesz elérhető, melyet számos további modell is követni fog.
A Google navigációs megoldásával kapcsolatban Savander kiemelte, hogy az Ovi Maps nem csak funkciók terén előremutatóbb, hanem az erőforrásokkal is gazdaságosan bánik, hiszen eleve mobiltelefonokhoz készült és nem egy asztali számítógépekhez tervezett online szolgáltatás került átültetésre. A piacon lévő GPS vevővel rendelkező telefonok 70 százaléka a Nokia műhelyéből származik, melyeken az Ovi Maps navigációs szoftver legújabb változatai online kapcsolat nélkül is képesek ingyenes navigációra. Az internetkapcsolat jelenléte csak olyan extra funkciók eléréshez szükséges, mint például a közlekedési információk, helyi időjárás vagy a mozi és színházműsorok, melyek elérése ráadásul igen kis forgalmat generál.
Forrás: Mobilarena