A Telenor márka Magyarországra érkezése alkalmából a cég alacsonyabb árakat, picit retro, idő alapú mobilinternet szolgáltatásokat és a piac radikális átalakítását ígéri.
A világszerte 179 milliós ügyfélkörrel rendelkező Telenor márkára történő váltásra holnap, május 18-án kerül sor. Ennek keretében számos olyan új termék és szolgáltatás válik elérhetővé, amely beváltja majd a magyar fogyasztók érdekét szolgáló szorosabb verseny megteremtésére, a magasabb fogyasztói érték létrehozására és az innováció további előmozdítására tett ígéreteket.
A mobil tarifák és a vezetékes hívások díja közötti különbség megszüntetése a vállalat várakozásai szerint a telefonálási szokások gyökeres átalakulásához vezet, amint az ügyfelek felismerik, hogy nincs többé szükségük a mobiltelefon mellett vezetékesre is. A Telenor most elérkezettnek látja az időt a 3 millió, még vezetékes vonallal rendelkező magyar ügyfél felesleges kiadásainak megszüntetésére.
Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója szerint az ajánlat mérföldkőnek számít a mobiliparágban. Egy, a Telenor által végzett felmérés eredményei szerint a felhasználók 90%-a elégedetlen a mobilról vezetékes irányba bonyolított hívások magas díjaival. Annak érdekében, hogy e nehéz gazdasági helyzetben kevesebb pénzért többet kínálhasson ügyfeleinek, a Telenor holnaptól elindítja Vezetékes-hívó szolgáltatását, amelynek keretében a vezetékes számok rendkívül alacsony, 5 forintos percdíjjal (és alkalmankénti 5 forintos kapcsolási díjjal, egy huzamban maximum 60 percig), külön havidíj nélkül hívhatók mobiltelefonról. A háztartások a szolgáltató számításai szerint havonta akár 2 821 forintot is megtakaríthatnak ezzel az új szolgáltatással.
A Telenor valószínűsíti, hogy ennek hatására a felhasználók a vezetékes hálózatokról a vezeték nélküli hálózatokra térnek majd át. Ez pedig azt jelenti, hogy a többi európai országban megfigyelhető tendenciával összhangban lassan Magyarországon is leáldozik a vezetékes telefonálás kora.
A mobil tarifák és a vezetékes hívások díja közötti különbség megszüntetése a vállalat várakozásai szerint a telefonálási szokások gyökeres átalakulásához vezet, amint az ügyfelek felismerik, hogy nincs többé szükségük a mobiltelefon mellett vezetékesre is. A Telenor most elérkezettnek látja az időt a 3 millió, még vezetékes vonallal rendelkező magyar ügyfél felesleges kiadásainak megszüntetésére.
Anders Jensen, a Telenor Magyarország vezérigazgatója szerint az ajánlat mérföldkőnek számít a mobiliparágban. Egy, a Telenor által végzett felmérés eredményei szerint a felhasználók 90%-a elégedetlen a mobilról vezetékes irányba bonyolított hívások magas díjaival. Annak érdekében, hogy e nehéz gazdasági helyzetben kevesebb pénzért többet kínálhasson ügyfeleinek, a Telenor holnaptól elindítja Vezetékes-hívó szolgáltatását, amelynek keretében a vezetékes számok rendkívül alacsony, 5 forintos percdíjjal (és alkalmankénti 5 forintos kapcsolási díjjal, egy huzamban maximum 60 percig), külön havidíj nélkül hívhatók mobiltelefonról. A háztartások a szolgáltató számításai szerint havonta akár 2 821 forintot is megtakaríthatnak ezzel az új szolgáltatással.
A Telenor valószínűsíti, hogy ennek hatására a felhasználók a vezetékes hálózatokról a vezeték nélküli hálózatokra térnek majd át. Ez pedig azt jelenti, hogy a többi európai országban megfigyelhető tendenciával összhangban lassan Magyarországon is leáldozik a vezetékes telefonálás kora.
Mindezek mellett a Telenor bevezeti Magyarország első percalapú, feltöltőkártyás mobilinternet csomagját, az Internet Praktikum csomagot, amely leegyszerűsíti és olcsóbbá teszi a mobilinternet használatát.
„Amikor jegyet foglalunk egy repülőgépjáratra, nem megtett kilométereket vagy üzemanyagot adnak el nekünk. Miért lenne másképp a mobilinternet esetében? Az emberek szabadon akarják használni az internetet, és csak arra kíváncsiak, hogy a használat egy adott idő tekintetében mennyibe kerül nekik. A Telenorral most mindkét kívánalom teljesül” – mondta Anders Jensen.
Az új felmérések adatai szerint a felhasználók 75%-a – különösképpen azok, akik számára újdonságot jelent a mobil szélessáv használata – könnyebben értelmezhetőnek találja, ha időmennyiséget, nem pedig adatmennyiséget vásárol, hogy a szolgáltatást a szabadságuk idején vagy otthon vehessék igénybe. Azok számára, akik nem tudják, milyen gyakran van szükségük internet-hozzáférésre, a legegyszerűbb választás a most bevezetett percalapú díjazás - annyit fizetsz, amennyit használsz -, így az internetes böngészéssel arányos fizetés lehetőségének biztosításával a Telenor megszabadítja e felhasználókat a követhetetlen áraktól és azoktól a méltánytalan korlátozásoktól, amelyek felhasználási szokásaikkal már nem egyeztethetők össze. Az árak 10 órányi mobilinternet-használat esetén 3 000 forintnál kezdődnek; ezt a Telenor az ország lakosságának jelenleg mintegy 65%-át lefedő 3G hálózaton keresztül biztosítja.
Anders Jensen vezérigazgató megítélése szerint a Telenor innovatív stratégiája, amellyel személyre szabottabb, magasabb ár-érték arányt képviselő szolgáltatások biztosíthatók, gyors növekedést eredményeznek azáltal, hogy a fogyasztók a vezetékes hálózatról áttérnek a mobil hálózat használatára, és egyben felgyorsul a mobil szélessáv elterjedése is a lakosság körében. Saját helyzetbe hozásuk érdekében később több kedvezőbb hagyományos (adatforgalom alapján fizetett) tarifát is ígérnek.
Végezetül 2010. május 18-tól a Telenor 59 Ft/0,1 MB-ra csökkenti az EU-n belül az adatletöltési díjakat. A három szolgáltató közül így a Telenor kínálja majd a legkedvezőbb roaming díjat, és tovább növeli azon felhasználók számát, akik profitálnak a mobil szélessáv használatából.
A felhasználók holnap (május 18-án) kaphatnak közelebbi képet a márkáról, amikor a Telenor elindítja országos televíziós kampányát. Ez az imázskampány bemutatja, hogy a Telenor olyan emberközeli vállalat, amely elkötelezte magát az emberek mindennapjainak jobbá tétele mellett, másrészt, hogy a Telenor világszinten is vezető, 179 milliós ügyfélkörrel rendelkezik, harmadrészt pedig, hogy a vállalat nagyobb értéket és innovációt kíván teremteni a felhasználók valós igényeinek és törekvéseinek megismerése révén.
„Amikor jegyet foglalunk egy repülőgépjáratra, nem megtett kilométereket vagy üzemanyagot adnak el nekünk. Miért lenne másképp a mobilinternet esetében? Az emberek szabadon akarják használni az internetet, és csak arra kíváncsiak, hogy a használat egy adott idő tekintetében mennyibe kerül nekik. A Telenorral most mindkét kívánalom teljesül” – mondta Anders Jensen.
Az új felmérések adatai szerint a felhasználók 75%-a – különösképpen azok, akik számára újdonságot jelent a mobil szélessáv használata – könnyebben értelmezhetőnek találja, ha időmennyiséget, nem pedig adatmennyiséget vásárol, hogy a szolgáltatást a szabadságuk idején vagy otthon vehessék igénybe. Azok számára, akik nem tudják, milyen gyakran van szükségük internet-hozzáférésre, a legegyszerűbb választás a most bevezetett percalapú díjazás - annyit fizetsz, amennyit használsz -, így az internetes böngészéssel arányos fizetés lehetőségének biztosításával a Telenor megszabadítja e felhasználókat a követhetetlen áraktól és azoktól a méltánytalan korlátozásoktól, amelyek felhasználási szokásaikkal már nem egyeztethetők össze. Az árak 10 órányi mobilinternet-használat esetén 3 000 forintnál kezdődnek; ezt a Telenor az ország lakosságának jelenleg mintegy 65%-át lefedő 3G hálózaton keresztül biztosítja.
Anders Jensen vezérigazgató megítélése szerint a Telenor innovatív stratégiája, amellyel személyre szabottabb, magasabb ár-érték arányt képviselő szolgáltatások biztosíthatók, gyors növekedést eredményeznek azáltal, hogy a fogyasztók a vezetékes hálózatról áttérnek a mobil hálózat használatára, és egyben felgyorsul a mobil szélessáv elterjedése is a lakosság körében. Saját helyzetbe hozásuk érdekében később több kedvezőbb hagyományos (adatforgalom alapján fizetett) tarifát is ígérnek.
Végezetül 2010. május 18-tól a Telenor 59 Ft/0,1 MB-ra csökkenti az EU-n belül az adatletöltési díjakat. A három szolgáltató közül így a Telenor kínálja majd a legkedvezőbb roaming díjat, és tovább növeli azon felhasználók számát, akik profitálnak a mobil szélessáv használatából.
A felhasználók holnap (május 18-án) kaphatnak közelebbi képet a márkáról, amikor a Telenor elindítja országos televíziós kampányát. Ez az imázskampány bemutatja, hogy a Telenor olyan emberközeli vállalat, amely elkötelezte magát az emberek mindennapjainak jobbá tétele mellett, másrészt, hogy a Telenor világszinten is vezető, 179 milliós ügyfélkörrel rendelkezik, harmadrészt pedig, hogy a vállalat nagyobb értéket és innovációt kíván teremteni a felhasználók valós igényeinek és törekvéseinek megismerése révén.