12:31
black017
Az eladások növekedése mellett is több mint százmillió dollár veszteséggel zárt a kisebbik dél-koreai gyártó mobiltelefonos részlege.
Az Apple és a Nokia után az LG is beszámolt a június utolsó napjával zárult pénzügyi negyedév eredményeiről, mely az eladások növekedése ellenére is a negatív tartományban landolt, hiszen a teljes cégcsoport nyeresége 90 százalékkal 106,6 millió dollárra esett. Az LG mobiltelefonos részlegének 101,2 millió dolláros vesztesége szintén nem tűnik meglepőnek, hiszen a dél-koreai gyártó gyakorlatilag nincs jelen a csúcskategóriás okostelefonok piacán, miközben a zárt platform köré épített megoldásait csak egyre alacsonyabb áron tudja értékesíteni. Piaci elemzők szerint a Cookie termékpaletta felfejlesztésével az LG komoly stratégiai hibát követett el, hiszen a nagyobb felbontású érintőkijelző, illetve a zárt platform miatt csak igazán limitált funkcióval kecsegtető WLAN és GPS modulok nem teszik lehetővé a felső kategóriás modellek többszörös áron történő értékesítését, vagyis a profit zuhanása elsősorban a hibás termékstratégiának tudható be. Az LG egyébként a második negyedév során 30,6 millió mobiltelefont értékesített, mely 3,5 milliós gyarapodást jelent a januártól márciusig tartó időszakhoz képest. Komoly áttörésre csak az utolsó negyedév során lehet majd számítani, hiszen a karácsonyi szezonra az LG számos Android és Windows Phone 7 modell bemutatását tervezi.
Veszteséggel zárt az LG telefonos részlege ~ Nokia 5230 Stuffs - Hírek Nokia, Samsung, Motorola... mobiltelefonokról