A Nokia Research Center egy látványos kisfilmmel demonstrálta a rádiófrekvenciák hatékony felhasználásával kecsegtető Cognitive Radio átviteli technológiát.
A finn gyártó új technológiák kutatásával foglalkozó részlege, a Nokia Research Center (NRC) egy animációs kisfilm segítségével az átlagfelhasználó számára és könnyen emészthető módon mutatta be a jelenleg még fejlesztés alatt álló Cognitive Radio átviteli koncepciót, mely a jelenleg tapasztalható sávszélesség-válságra jelenthet gyógyírt. A Nokia mérnökei szerint a mobiltelefonos internet népszerűségének növekedése a jelenleg alkalmazott frekvenciasávonkénti felosztásos modellel hosszú távon nem tud lépést tartani. További probléma, hogy számos régióban nincsenek is kihasználva a televíziós, rádiós vagy épp műholdas kommunikációra fenntartott frekvenciasávok, miközben a 3G és 2G felhasználók a túlterhelt GSM és 3G frekvenciák miatt csak lassan érhetik el a világhálót.
Az NRC szerint a siker kulcsa a frekvenciasávok automatikus, intelligens felosztása lehetne, mely időtől, helytől, illetve a már foglalt átviteli sávoktól és a domborzati vagy időjárási viszonyoktól függően automatikusan lenne képes az optimális átviteli frekvenciák kiválasztására. A Cognitive Radio átviteli technológia nem csak telefonokban, hanem minden rádiós eszközben alkalmazható lehetne, melyek nem csak dedikált adótornyokkal, hanem közvetlenül egymással is kapcsolatba léphetnének, ráadásul adott esetben ad-hoc hálózatot formálva tehermentesíthetnék is az adótornyokat. Az alant látható animációs kisfilmben Basil és Pepper mutatja be a megoldásban rejlő lehetőségeket.